0

hebatnya seorang ibu!

'Ibu' adalah nama yang tidak dapat dipisahkan dalam kotak memori setiap insan. Pertarungan nyawa dan ketabahan menahan kesakitan mengandung, melahir dan membesarkan anak-anak bukanlah perkara asing dalam catatan diari hidup seorang ibu. Itulah tugas yang tercatat sebagai seorang ibu yang benar-benar berfungsi dalam mendidik anak-anak.

Air mata, kelembutan, kasih sayang dan teman di masa susah atau senang adalah sebuah nukilan khas yang boleh saya dedikasikan buat ibu saya. Malah hemat saya juga tersemat utuh menyatakan semua ibu di dunia ini punya rasa yang sama. Naluri keibuan ini adalah sunnatullah yang tercipta bermula daripada Hawa AS. Jadi semestinya semua ibu, bakal ibu malah semua wanita mempunyai sifat-sifat yang saya nyatakan. Semestinya benar, bukankah begitu?

- ok, this is my mom yang cantik,baik, menawan ,penyayang n seme lah..n saya nak berlagak disini

'ma saya adalah ma yang paling hebat di dunia dan akhirat yang takkan ad ganti..TIDAK ADA GANTI!!.
omg!im crying??..yes coz i really miss her.T____T.

n tak lupa jugak kat sebelah ma tu kakak saya yang paling sejukkk!!.ok la..ok la..i speakg..paling cOollll..ahah!.n yang paling dasyat bukan anak dara lg atau dengan kata ganti nama yang ketiga..shes married already n hs 3childs..awek muda kn..kn..kn...*kakak kamu jangan perasan ye!=P


"Ya Allah! Ampunilah aku bagi segala dosaku dan dosa kedua ibu-bapaku(ma dan ayah),

jauhkanlah mereka dari azab nerakaMU, berkatilah kehidupan mereka,bahagiakan mereka

dan limpahknlah kedua ibu bapaku(ma dan ayah) dengan rahmatMU,

Dan kasihanilah kedua mereka sebagaimana mereka memelihara dan

Mendidik ku dimasa kecil."- anakmu-


^___________^

0 comments:

Post a Comment

Back to Top